Tempat kakak meluahkan segalanya..hanya untuk kakak

selagi roh dan jasad ini bersatu..sayang..rindu..gembira..hampa..kecewa..pedih..bosan menjadi ujian yang kakak mesti hadapi...

Rabu, 23 Februari 2011

Lelaki.....aiiii...susahnya nak faham...



Lelaki....dulu kakak di keliling ramai adik beradik lelaki sampai kelakuan kakak sendiri macam lelaki..sempoi...ganas...suka bertumbuk...pantang dicabar...tu zaman kanak-kanak kakak. Mungkin faktor adik beradik lelaki yang ramai disekeliling kakak dan kakak terikut-ikut perangai lelaki. Tapi kenapa bila kakak dewasa kakak susah nak faham apa yang lelaki fikirkan. Apa yang mereka nak...apa yang mereka perlukan..kadang-kadang kakak inginkan zaman kanak-kanak tidak berlalu supaya kakak sentiasa memahami lelaki seperti dulu...lelaki...aaiiiii...susahnya nak faham sekarang ni...
Adakah lelaki sukar dimengertikan atau ego lelaki terlalu tinggi sehingga selayaknya mereka boleh berbuat apa saja bila mereka dewasa. Mahal sangat kah harga seorang lelaki atau adakah pilihan di tangan lelaki dan akhirnya perempuan hanya mengikut saja...mmmmm...aaiii..susahnya nak faham...

Ada satu cerita kakak nak kongsikan pasal lelaki, mungkin tak semua lelaki macam ini tapi lelaki tetap sama. Tak pernah cukup dengan kasih sayang ..selalu ingin dicintai walau kadang-kadang sudah bertimbun kasih sayang yang diberikan. Biarlah kakak namakan lelaki ini dengan panggilan Awe. Orangnya biasa saja dan muda lagi. Awe telah berkahwin dengan seorang perempuan yang sangat lembut atas dasar suka sama suka..pendek kata mereka bercinta sakan jugak lah. Perkahwinan itu jugak boleh dikatakan meriah dan sangat membahagiakan. Tapi macam kakak cakap sebelum ini...kita merancang Allah yang menentukan perjalanan hidup kita. Selepas 2 bulan berkahwin, Awe sekali lagi berkahwin dengan seorang perempuan yang lebih muda dari isterinya. Aduuuussss...hebatnya orang yang bernama Awe ni..walaupun masih baru berkahwin dan tengah berbulan madu masih sempat "mencelah" berkahwin seorang lagi. Akhirnya isteri pertama mendapat tahu dan isteri mana tak marah kan... bila isteri pertama bertanya kenapa sanggup menduakan dia ..alasan Awe cukup membuatkan kakak panas hati. Katanya isteri kedua nya telah mengandung anaknya dan mereka terlanjur "satu kali je" sebelum Awe kahwin dengan isteri pertama..aaaddduuuussss sakitnya hati dengan alasan Awe..tak tahu lah Awe tu rasa bersalah ke tak...moga2 Awe bertaubat atas perbuatan nya..dan sebenarnya kakak dengar semua cerita ini daripada isteri pertama sambil bercerita sambil mengesat air mata yang jatuh bercucuran. Sampai kakak turut simpati...sian diaa....

Lelaki...aiiii..susahnya nak faham...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...