Tempat kakak meluahkan segalanya..hanya untuk kakak

selagi roh dan jasad ini bersatu..sayang..rindu..gembira..hampa..kecewa..pedih..bosan menjadi ujian yang kakak mesti hadapi...

Isnin, 7 Mac 2011

Kebaikan 10 Kali Ganda..Apa Lagi Yang Kita Kejar...??


Lama rasanya kakak tak menulis, nak kata sibuk..tak lah sangat..mungkin tiada idea dan dicampur plak dengan malas dan didarab plok dengan kuat koya serta ditolak plok dengan melayan perasaan yang entah apa2. Kakak pun dah malas nak menulis panjang macam cerpen...nak menulis seringkas yang mungkin dan mudah nak faham untuk melayan perasaan kakak sendiri. Sedikit pengajaran untuk kakak minggu ni untuk menambahbaik kebaikan dunia supaya senang di akhirat.
Tok guru mengaji telah menasihatkan kakak dan sahabat supaya bacalah ayat Al Quran walaupun satu surah Al-Fatihah kerana sesungguhnya dengan 1 huruf kita akan mendapat 10 kebaikan. Bayangkan lah betapa banyak nya kebaikan yang Allah berikan kepada hamba-hambanya apabila kita membaca Al -Quran kerana Allah. Ditambah pulak keberkatan yang kita peolehi apabila kita membaca dan dihindari daripada hasutan syaitan dan iblis. Mungkin kita tidak nampak tabungan yang kita lakukan tapi percaya Allah telah menghitung segalanya dan percaya rahmat yang telah Allah janjikan. Sudi-sudikan lah diri kita menambung untuk persediaan di akhirat kelak. Ingat kakak yeee.......
Kakak pun manusia biasa dan tidak lari dari lalai dan leka..moga2 Allah sentiasa tunjukkan hidayah pada kakak, keluarga, sahabat seagama dan seluruh muslimin dan muslimah di dunia ini. Tok guru juga memgingati kakak dan sahabat bahawa "Bersedia lah.... Kita Sudah Berada di Hujung Zaman"....Bersediakah kakak untuk bertemu Allah...Maha Suci Allah...takutnya kakak....



1 ulasan:

  1. Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry..kakak ni dah kawin ke blom.. hehehe

    Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan .. tengok jgn x tengok.. sila klik disini dan klik disini. Juga tutor 4 the latest read more klik disini.
    Semoga bermanfaat insyaAllah.."Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain"(Hadis riwayat Al-Qudhi).

    "SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT"

    P/S: Sedikit perkongsian dan renungan buat sahabat dan diri sendiri dari hamba yang hina jua serba kekurangan ini... sila klik
    DISINI

    "Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
    Wallahualam.

    "Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran". - Surah Al-Asr:1-3.

    Blog anda bagus dan bermanfaat...!!! Teruskan menulis dan memberi info.. Semoga sejahtera dan sentiasa diberi keberkatan olehNya.. wassalam.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...